Reclamemasten / Snelwegreclame / A15

Recordbedrag aan reclame-inkomsten bij Super Bowl 50

super bowl reclame

De Super-Bowl is een terugkerend fenomeen in de reclamewereld. Dit jaar doorbraken de reclame-uitgaven de grens van 400 miljoen dollar! Het American Football evenement heeft ongeëvenaarde kijkcijfers en een ontzettend grote dosis entertainment met superartiesten. Veel bedrijven zien dit evenement als een geweldige reclamezuil.

Zondag 7 februari was het weer zover. Geheel op zijn Amerikaans heeft het sportevenement de Super Bowl plaatsgevonden, de 50e editie. Hoewel het evenement de climax van een nationale competitie omhelst, werd het ook internationaal uitgezonden. In maar liefst 180 landen en 25 verschillende talen was de wedstrijd te volgen. In het Levi’s Stadium in Santa Clara, Californië, waren meer dan 71.000 toeschouwers getuigen van de eindstrijd van de National Football League. De Denver Broncos versloegen de Carolina Panthers en wonnen zo hun derde Super Bowl.

Record

Exacte cijfers zijn nog niet bekend, maar waarschijnlijk heeft de Super Bowl dit jaar meer dan 400 miljoen dollar aan reclame-inkomsten gegenereerd. Dat is een record. Een spotje van 30 seconden kost maar liefst 5 miljoen dollar. Als u denkt dat dit bedrijven afschrikt? Vergeet het maar. De grote spelers betalen deze bedragen graag.

Apple

Veel bedrijven proberen mee te liften met de populariteit van de Super Bowl. Het ultieme voorbeeld is misschien wel de lancering van de Apple Macintosh door Aplle in 1984. Het bedrijf gebruikte de Super Bowl om hun ‘unieke personal computer’ aan het grote publiek te tonen. Inmiddels is het bedrijf een begrip geworden over heel de wereld.

De Super Bowl een maatje te groot voor uw bedrijf, maar wilt u wel een grote doelgroep in Nederland bereiken tegen beperkte kosten? Neem gerust eens contact met ons op voor reclame op één van onze reclamemasten langs de snelweg.

Plaats een reactie

Geef een reactie

Your email address will not be published.




Top