Reclamemasten / Snelwegreclame / A15

Een goed ontwerp voor op een reclamemast

Als u gaat adverteren op een reclamemast dan weet u één ding zeker, heel veel mensen gaan uw reclame-uiting zien. Natuurlijk wilt u een opvallende, mooie reclame. Maar de return on investment is minstens zo belangrijk, voor veel bedrijven het belangrijkst. Wij geven een aantal tips voor het maken van een goede advertentie voor op een reclamemast.

  1. Hou het simpel

Maak je reclame niet al te druk. Idealiter zou hij uit drie componenten moeten bestaan:

  • een foto die de aandacht trekt,
  • een unieke headline die het voordeel voor de klant uitdraagt,
  • naam, logo en contactinformatie (vaak is het adres van uw website al voldoende).

Hou het vooral simpel. Je doelgroep rijdt in de auto voorbij en hebben niet al te lang de tijd om uw boodschap te zien en te verwerken. Tenzij ze in de file staan, wat op de A15 meer dan eens voorkomt, maar daar mag u niet vanuit gaan.

Probeer een tekst van ongeveer 7 woorden aan te houden.

  1. Gebruik kleuren die met elkaar in contrast staan

Eruit springende en contrasterende kleuren vallen op en zorgen dat uw reclame gezien wordt. De advertentie hoeft geen pijn aan de ogen te doen, maar zorg wel dat uw boodschap de aandacht trekt.

  1. Lettertype-tip #1: Pas op met lettertypes

Dunne en gedecoreerde lettertypes zien er misschien mooi uit, maar ze zijn moeilijker om te lezen. Met name wanneer de afstand groter wordt. Gebruik simpele lettertypes met dikke lijnen zodat mensen uw boodschap al van afstand kunnen zien.

Zorg voor voldoende afstand tussen de letters. Ook dit komt de leesbaarheid ten goede.

  1. Lettertype-tip #2: Gebruik grote lettertypes

Gebruik GROTE lettertypes. Hoe groter het lettertype, hoe beter de tekst op de reclamemast vanaf grote afstand te lezen is.

  1. Gebruik beeldmateriaal van hoge kwaliteit

Beeldmateriaal op reclamemasten is vaak groot, heel groot. U heeft dus beeldmateriaal hoge kwaliteit nodig. Daarnaast kun je beter één grote afbeelding gebruiken die de juiste indruk achterlaat. Dit werkt meestal beter dan meerdere kleinere afbeeldingen, de boodschap wordt dan vaak ook minder goed overgedragen.

  1. Focus

Bij reclamemasten, zeker bij snelwegreclame, heeft u vaak kort de tijd om uw boodschap over te brengen. U kunt geen alinea aan tekst gebruiken, focus op één boodschap en breng die helder over.

  1. Heb lef

Niemand zal een saaie reclameboodschap onthouden, hoeveel mensen de reclamemast ook passeren. Gebruik de eerder genoemde tips en wees creatief. Bekijk verschillende concepten, hoe gek ze ook lijken. Gekke ideeën kunnen leiden tot de meest unieke campagnes en lenen zich goed om viraal te gaan.

  1. Test je advertentie

Als u een concept heeft gemaakt toon deze dan eens voor een seconde of 5 a 10 aan een ander persoon. Hebben ze alles goed gelezen en is de boodschap overgekomen? Op deze manier kunt u eenvoudig tot verbeteringen komen.

Related posts

Plaats een reactie

Geef een reactie

Your email address will not be published.




Top