Reclamemasten / Snelwegreclame / A15

Drie tips voor de letters op Outdoor-reclame

reclamebord old school

Welk soort letters u gebruikt bij uw outdoor-reclame is erg belangrijk. Zie het maar als de verpakking van een product. Een product kan ontzettend waardevol zijn maar als de verpakking lelijk, smoezelig of goedkoop is, dan zullen mensen er veel minder waarde aan toekennen.

letters

Hetzelfde geldt voor outdoor-reclame. Hoe goed uw boodschap ook is samengesteld. Bij een verkeerd lettergebruik loopt u het risico dat mensen uw billboard geen tweede blik gunnen. Mensen in de auto zien uw billboard een bepaalde tijd. U moet zorgen dat uw boodschap in deze tijd goed gelezen wordt en goed overkomt. Wanneer u mensen door middel van uw reclame wilt overhalen om uw product of dienst te leren kennen of af te nemen moet de reclame-uiting in eerste instantie goed gelezen worden.

Om dit te bereiken zijn er drie belangrijke zaken die u in gedachte moet houden bij het maken van uw outdoor-reclame.

  • Letterype
  • Lettergrootte
  • Kleur

Lettertype

U moet er voor zorgen dat uw advertentie van zover als mogelijk leesbaar is. Zeker wanneer u langs de snelweg adverteert. Hoe verder uw billboard te zien is, des te langer hebben mensen de tijd om te lezen.

Maar het bericht moet ook goed leesbaar zijn. Vermijd het gebruik van ALLEEN MAAR HOOFDLETTERS. Gebruik ook niet a l l e e n  m a a r l e t t e r s  d i e  u i t  e l k a a r  s t a a n. Dat leest zoals u merkt niet prettig.
ook hele dunne lettertypes, of letters met te veel tierelantijntjes zijn vaal niet goed leesbaar van afstand.

Goede lettertype keuzes voor uutdoor zijn Sans-serif lettertypes. Ze zijn makkelijk te lezen en hebben een modern uiterlijk. Je ziet ze overal terugkomen vandaag de dag. Ze worden vaak gebruikt voor koppen.

Bekende zijn:

  • Arial,
  • Calibri,
  • Verdana,
  • Tahoma,
  • Helvetica
  • Lucinda Grande.

Lettergrootte

De hoofdregels is natuurlijk dat gebruik moet owrden gemaak van grote letters. Het stelt mensen in staat om je bericht van ver te lezen, maar het zal ook voor een langere tijd hun aandacht vasthouden wanneer zij uw billboard naderen.

Doordat lettertypes groot zijn houdt u logischerwijs minder ruimte op uw reclameruimte over. Dit dwingt u om minder tekst te gebruiken. Hiermee vergroot u weer de impact van uw boodschap. Mits dit een sterke boodschap is natuurlijk. Dat is aan u.

Kleur

reclamebord old school

De kleur is belangrijk voor uw advertenties. Zorg ervoor dat kleuren altijd flink in contrast staan met elkaar. Hierdoor zal uw boodschap opvallen. Wanneer u langs de snelweg adverteert, vermijd dan zachte kleuren omdat die minder opvallen.

 

Related posts

Plaats een reactie

Geef een reactie

Your email address will not be published.




Top