Reclamemasten / Snelwegreclame / A15

4 Tips voor een billboard advertentie die passanten onthouden

Advertentieruimte op een reclamemast afnemen is stap 1 als u met uw bedrijf gaat adverteren langs de snelweg De volgende stap is het maken van een goede advertentie voor op het billboard. Hoe zorgt u ervoor dat uw bedrijf opvalt en dat uw boodschap goed overkomt? Wij geven u 5 tips voor een advertentie langs de snelweg die passanten zullen onthouden.

Voor dat wij onze tips geven is het belangrijk dat u onthoud dat er twee belangrijke factoren zijn voor een goede advertentie op een billboard. De eerste is aandacht. Een reclame-uiting moet de aandacht van een passant direct trekken. De tweede is de indruk die de advertentie maakt. In welke mate wordt de passant verleid en heeft hij een positieve houding na het zien van de al dan niet creatieve inhoud van de advertentie.

4 tips voor het maken van een advertentie voor billboard reclame

Ga voor uw doelgroep

Voordat u een geweldige slogan of een fantastische visuele uiting bedenkt moet u eerst achterhalen wat uw doelgroep is. Welke groep consumenten of bedrijven is geïnteresseerd in uw product of dienst? Maak de reclame voor deze doelgroep! Zij zijn het die u moet overtuigen.

Maak de reclame leesbaar

Als de tekst op de reclame-uiting onleesbaar is dan weet u zeker dat de boodschap niet zal overkomen. Uw reclame zal nutteloos zijn. Vaak wordt de fout gemaakt dat op ontwerpen te veel en te kleine tekst staat. Formuleer een heldere boodschap en zorg dat deze goed leesbaar is.

Hou de advertentie duidelijk

U heeft niet al te veel tijd voor het overbrengen van uw boodschap als u adverteert langs de snelweg. Het bereik is enorm, zorg dat u dit bereik volledig benut. Draai er niet omgeen maar wees helder, kort en bondig en direct.

Zorg dat de advertentie het onthouden waard is

Met beelden kunt u de reclame op de reclamemast versterken. Afbeeldingen kunnen veel meer zeggen dan worden. Het gebruiken van een goede visualisering kan een passant nog lang bijblijven. Zorg wel dat naast het visuele aspect uw boodschap ook goed overkomt.

 

 

Related posts

Plaats een reactie

Geef een reactie

Your email address will not be published.




Top